Om du har problem med att läsa detta mail, klicka här för en webbversion.

Frukostseminarium 30/9
Skapa dialog och förtroende genom PR, Sociala medier och Sök
Den 30 september kommer Marshall Manson från London och Hessam Lavi från Berlin till Stockholm för att dela med sig av sina erfarenheter kring Digital PR, Sociala Medier och sökmotorer. Anmälan >>

Agenda
07.30 - 08.00 Frukost och registrering
08.00 - 08.50 Marshall Manson, se närmare beskrivning nedan
08.50 - 09.00 En kort introduktion till Edelman PR
09.00 - 09.50 Hessam Lavi, se närmare beskrivning nedan
09.50 - 10.00 Search Integration presenterar sina utbildningar inom sök
10.00 - 10.30 Frågestund och mingel med talarna (frivilligt)

Anmäl dig nu, begränsat antal platser >>

Seminariet är kostnadsfritt. Vi bjuder på en enklare frukost.
Plats: Finlandshuset, Snickarbacken 4, Stockholm (ca 250 m från Stureplan) Karta >>

Marshall Manson, Director of Digital Strategy, Edelman PR, London

Marshall är en pionjär inom online-strategi, kommunikation och rykteshantering. Han flyttade till Storbritannien 2008 och har tidigare arbetat på Edelmans kontor i Washington DC som Vice-President of Online Advocacy. Marshall arbetar med flera större företag som uppdragsgivare inom olika branscher med onlinekommunikation, krishantering, opinionsbildning och viral marknadsföring.

Han har skrivit artiklar som publicerats i bl.a. Washington Post, Washington Times, International Herald-Tribune m.fl.

Punkter ur Marshall Mansons föredrag (Marshall föreläser på engelska):

  • Hur ser det digitala landskapet ut ur ett PR perspektiv?
  • Trender inom sociala medier
  • Sociala medier idag och imorgon, globalt och lokalt
  • Utmaningar och möjligheter med sociala medier
  • Case från AstraZeneca, Novartis, Go Red och BBC

Hessam Lavi, Senior Consultant, SEO & Web Analytics, Berlin

Hessam är en erkänd Online Marketing expert med särskilt fokus på sökmotorer, webbanalys och konvertering. Han har tidigare arbetat fyra år på Google som Search Quality Strategist. Arbetet innebar att upprätthålla kvalitén i Googles sökresultat och motverka webbspam på den europeiska marknaden. Under denna tid lärde han sig hur man bygger webbplatser och skapar innehåll som på bästa sätt förstås och utvärderas av Googles algoritmer.

Hessam har en civilingenjörsexamen i Computer and Cognitive Science från Lunds universitet. Idag arbetar han i Berlin som oberoende konsult med att hjälpa företag maximera sina resultat online. I Sverige arbetar han exklusivt med Search Integration.

Punkter ur Hessam Lavis föredrag (Hessam föreläser på svenska):

  • Vad är Sök, hur fungerar sökmotorer? Marknadsandelar m.m.
  • Nya (snabbväxande) sökmotorer: Facebook, Twitter, Quora…
  • Varför är det viktigt att synas i sökmotorer - vad händer om ett företag inte får tillräcklig synlighet?
  • Sökmotorer som gratis informationskälla, verktyg för att lära sig om användarnas sökbeteenden, söktrender, m.m.
  • Online PR ur ett sökperspektiv - verktyg för att öka sin synlighet på webben och generera mer trafik
  • Vanliga misstag och åtgärder

Anmäl dig nu, begränsat antal platser >> 

Om Edelman PR
Edelman är världen största oberoende PR-byrånätverk och grundades 1952 i Chicago av Dan Edelman. Edelman har 53 egna kontor i världen och totalt 3,200 medarbetare. Utöver de helägda kontoren finns ett lika stort nätverk av samarbetspartners runtom i världen. Stockholmskontoret är navet i Edelmans nordiska verksamhet och tillsammans med våra samarbetspartners i de nordiska och baltiska länderna samordnar vi pr-uppdrag i regionen.

Läs mer om Edelman och vår syn på PR >>

Om Search Integration

Search Integration arbetar med utbildning och kravställning för att tillgodose att all marknadsföring som våra uppdragsgivare gör blir sökmotorsvänlig och mätbar. Det kan innebära allt ifrån vanligt webbsök till bildsök, kartsök, socialt sök, nyhetssök, videosök, realtidssök eller prisjämförelser. Ambitionen är att vara en partner som sitter på uppdragsgivarens sida och som kombinerar gedigen sökexpertis med stöd, utbildning, kravställning eller upphandling.

Mer om Search Integration och vår syn på sökmarknadsföring >>


Search Integration Sweden AB
   Vid frågor om seminariet kontakta Christofer Brugge på 070-749 84 88 
christofer(@)search-integration(.)com   www.search-integration.se  

Det här är ett meddelande från Search Integration Sweden AB. Vi hoppas att den här kommunikationen är välkommen.
Om du inte vill få mer information från oss i framtiden, så kan du avregistrera dig här